Postura corectă a corpului este fundația unei vieți sănătoase, lipsită de durere și disconfort

239

Când lucrăm multe ore la birou, din cauza concentrării nu mai suntem conștienți de postura corpului nostru.

În timp, corpul abordând o poziție incorectă, coloana vertebrală și musculatura au de suferit.

Când zilele noastre sunt pline, prezența în propriul corp scade. De aceea este important să acordăm atenție atunci când stăm pe scaun, când mergem sau chiar și când ne odihnim.

Postura incorectă în timp va atrage de la sine, durere  și va slabi anumite zone ale corpului. Putem ține la distanță toate aceste neplăceri, prin a fi prezent în propriul corp și prin abordarea unei poziții cât mai corecte și sănătoase.

Corectarea obiceiurilor nesănătoase, la început pot fi un adevărat efort. Însă, pe măsură ce corpul se obișnuiește cu acest lucru, el va începe să se deschidă și să răspundă într-o manieră pozitivă.

În zilele noastre, cele mai multe joburi, implică lucratul la birou multe ore în față calculatorului.

Mai jos, îți prezentăm câteva  ponturi pentru a îți creea postura optimă și sănătoasă corpului tău:

La birou

  • Așează picioarele pe podea, cu coapsele paralele. Evita statul picior peste picior, asigura-te că gleznele întotdeauna vor fi așezate pe linia genunchilor.
  • Păstrează coapsele cu genunchii la același nivel.
  • Protejează coloana și musculatura spatelui, așezând spatele drept pe scaun, cu umerii relaxați, îndepărtați de gât și de urechi, extinzând coloana cervicală, prin împingerea creștetului spre tavan.
  • Așează-ți mouse-ul și tastatură,  astfel încât musculatura mâinilor , articulațiile și degetele să nu se resimtă.
  • Așează-ți monitorul la nivelul privirii tale, pentru a nu pune presiune pe coloana cervicală.
  • Stabilește-ți pauzele! O dată la ceva timp, ai grijă să îți miști corpul, pentru a repune energia în mișcare!

Cum putem păstra o postura corectă în timp ce stăm în picioare

  • Activează tălpile în sol, distribuind greutatea corpului de la călcâie până la degete
  • Picioarele sunt deschise la lățimea șoldurilor.
  • Îndoaie un pic genunchii.
  • Păstrează coapsele paralele, pe linia șoldurilor.
  • Activează zona abdominala  pentru a proteja în fiecare moment coloana lombară.
  • Păstrează spatele drept, umerii relaxați și împinși către podea.
  • Pieptul deschis, prin păstrarea umerilor și a omoplatilor pe aceeași linie.
  • Coloana cervicală dreapta și întinsă, prin împingerea creștetului spre tavan.
  • Dacă petreci mult timp în picioare, distribuie alternativ greutatea corpului de pe un picior pe celălalt.

Cum să menținem o postura corectă în timp ce stăm întinși în pat

Dacă avem grija de postura corpului nostru în timp ce stăm pe scaun sau în picioare, este necesar să fim atenți în aceeași măsură, și atunci cand ne odihnim, întinși în pat.

  • Atenție deosebită asupra saltelei patului
  • Dacă ai dureri de spate, este recomandat să dormi pe spate sau într-o parte. Folosește o pernă de calitate. Există perne create ce se mulează exact pe postura corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here